Detoks Narkotykowy - odwyk narkotykowy Warszawa

Specjalistyczne leczenia uzależnień narkotykowych oraz szeroka opieka psychiatryczna.

Przerwanie ciągu narkotykowego to proces detoksykacji przeprowadzany w naszej Klinice AKME mający na celu łagodny i komfortowy sposób usunięcia toksyn, które skumulowały się w organizmie na skutek zażywania wielu różnych substancji psychoaktywnych.

Ośrodek AKME zapewnia anonimowy i dyskretny detoks narkotykowy, którego zadaniem jest usunięcie z organizmu substancji toksycznych oraz zredukowanie nieprzyjemnych doznań psychofizycznych, a kolejnym krokiem jest podjęcie terapii stacjonarnej. To dzięki niej osoba uzależniona ma ogromne perspektywy pokonania swojej choroby.

Kontrola lekarska i opieka pielęgniarska gwarantują, że proces detoksykacji będzie przeprowadzony w skuteczny oraz łagodny sposób.

Sam detoks narkotykowy nie jest w stanie zagwarantować wygrania walki z nałogiem. To właśnie dzięki specjalistycznemu leczeniu i pracy z terapeutami, osoba uzależniona ma bardzo duże szanse pokonać swoją chorobę.

detoks narkotykowy

Początek odwyku narkotykowego

Nałóg narkotykowy jest bardzo poważną chorobą, która może doprowadzić do znacznego wyniszczenia organizmu i psychiki osoby zmagającej się z uzależnieniem. Pogorszenie stanu zdrowia, samopoczucia oraz kontaktów społecznych to najczęstsze objawy postępujących zaburzeń. Pierwszym krokiem na ścieżce do normalności jest zdanie sobie sprawy, że potrzebuje się pomocy. Otrzymuje się ją w specjalnie przygotowanych do tego ośrodkach. Jeśli chodzi o odwyk narkotykowy w Warszawie, można skorzystać ze wsparcia kliniki AKME.

Początkiem detoksykacji jest już zatelefonowanie do naszego ośrodka. Podczas wstępnej rozmowy przeprowadzamy wywiad, który ma na celu zakwalifikowanie potencjalnego pacjenta do pobytu w ośrodku dla uzależnionych od narkotyków. Ma to duże znaczenie ze względu na konieczność indywidualnego dostosowania sposobów leczenia – tylko w ten sposób można zapewnić bezpieczny detoks. Po przyjeździe do kliniki, osoba potrzebująca pomocy w walce z nałogiem poddawana jest kompleksowym badaniom medycznym. Jeśli istnieje zagrożenie życia, to w pierwszej kolejności podejmowana jest akcja ratunkowa. W każdym innym przypadku lekarze rozpoczynają – po wyborze metodologii odtruwania – detoks narkotykowy.

Jak rozpoznać nałóg, który należy leczyć w ośrodku uzależnień od narkotyków?

Uzależnieni nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że mają problem. Głód narkotykowy często bywa bagatelizowany lub racjonalizowany. Również osoby postronne – rodzina, przyjaciele, współpracownicy i pozostali członkowie grup społecznych w otoczeniu narkomana – mogą długo nie identyfikować problemu. Warto zastanowić się nad kontaktem z ośrodkiem leczenia narkomanii, jeśli zauważy się u siebie lub najbliższych:

– zaburzenia orientacji przestrzennej i równowagi,

– nagłą oziębłość emocjonalną,

– gwałtowne skoki nastrojów,

– bezsenność lub problemy z obudzeniem się,

– duszności, nudności, palpitacje serca, dreszcze,

– utrudnioną komunikację (niezrozumiałe wysławianie się, zapominanie znaczenia słów),

– zachowania paranoiczne (np. poczucie bycia obserwowanym przez cały czas),

– halucynacje, omamy.

Powyższe objawy mogą wynikać z problemów narkotykowych. Jeśli zostanie to potwierdzone, zamknięte ośrodki leczenia uzależnień od narkotyków będą zobligowane do pomocy.

Na czym polega detoks narkotykowy?

Celem odwyku jest oczyszczenie organizmu ze szkodliwych substancji. Aby skutecznie przeprowadzić proces, potrzebny okaże się jeszcze wywiad medyczny z pacjentem oraz szereg badań (m.in. krwi, EKG i narządów wewnętrznych). Nasz ośrodek dla uzależnionych od narkotyków od tego zaczyna dobór metodologii, a następnie rozpoczyna właściwy proces. Polega on na podawaniu w kontrolowanych warunkach środków farmakologicznych, które usuwają pozostałości substancji aktywnych oraz ich metabolitów w organizmie pacjenta.

Ponieważ odwyk narkotykowy w postaci detoksykacji jest trudnym doświadczeniem dla osoby zmagającej się z chorobą, podajemy różnego rodzaju leki uśmierzające ból, a także środki uspokajające i nasenne. Jeśli istnieje taka potrzeba, pacjent otrzyma też preparaty przeciwgorączkowe. Dobierane są one zgodnie z informacjami otrzymanymi przy badaniach. W zamkniętych ośrodkach leczenia uzależnień od narkotyków istnieje możliwość podłączenia do kroplówki, która uzupełnia witaminy i minerały. Ponadto przywraca odpowiedni poziom elektrolitów. To wszystko przekłada się na polepszenie kondycji fizycznej uzależnionego.

Dlaczego odwyk narkotykowy jest tak ważny?

Podjęcie jakiejkolwiek terapii zwalczającej uzależnienie psychiczne jest niemożliwe, jeśli pacjent wciąż odczuwa głód narkotykowy. Nałóg objawiający się fizycznym zapotrzebowaniem na daną substancję stanowi poważny dystraktor. Nawet najlepszy ośrodek dla narkomanów nie pomoże w takiej sytuacji. Dlatego przed opracowaniem jakiejkolwiek dalszej drogi wychodzenia z nałogu, niezbędne będzie pozbycie się pozostałości używek z organizmu. Detoksykacja to zaledwie pierwszy krok w terapii uzależnień, ale bez niej nie można prowadzić skutecznego leczenia.

Czy można przeprowadzić detoks poza zamkniętym ośrodkiem leczenia uzależnień narkotykowych?

Niektórym  osobom pobyt w klinice może wydawać się zbyt radykalnym środkiem do wychodzenia z nałogu. Inni obawiają się napiętnowania społecznego. Z tego względu część osób decyduje się na przeprowadzenie odwyku narkotykowego we własnym domu. Nie jest to jednak rozsądne rozwiązanie. Proces wymaga silnej woli pacjenta, kontroli ze strony specjalistów oraz dostępu do preparatów medycznych. Samodzielne poddanie się detoksykacji jest w najlepszym wypadku nieskuteczne, w najgorszym może doprowadzić do pogorszenia zdrowia uzależnionego lub nawet do zagrożenia życia.

Nasz ośrodek leczenia narkomanii gwarantuje pełną anonimowość pacjentów oraz kompleksowe zabiegi, które nie tylko zwiększają efektywność leczenia, ale również ograniczają dyskomfort związany z zespołem abstynencyjnym.

Jak długo może potrwać pobyt w ośrodku leczenia narkomanii?

Wyznaczenie dokładnych ram czasowych w kwestii detoksykacji jest trudne ze względu na naturę choroby. Przy odwyku narkotykowym istotne są takie czynniki jak:

– długość trwania nałogu,

– rodzaj zażywanych narkotyków,

– psychofizyczny stan zdrowia osoby uzależnionej.

Duże znaczenie ma również całkowity brak dostępu do narkotyków oraz innych środków powodujących uzależnienie, dlatego pobyt w zamkniętym ośrodku leczenia uzależnień narkotykowych należy uznać za konieczny.

Krótkotrwała i lekko objawiająca się narkomania wymaga zaledwie kilkudniowego pobytu (ok. 3 dni). Istnieją jednak przypadki osób o mocno postępującej chorobie, najczęściej przez wiele lat korzystających z substancji psychoaktywnych. Uzależnieni w ten sposób nierzadko muszą przedłużyć obecność w klinice, nawet do tygodnia lub dłużej. W ofercie ośrodków zajmujących się detoksykacją znajduje się też tzw. pobyt motywacyjny, który następuje po detoksie właściwym.

Jak objawia się zespół abstynencyjny przy odwyku narkotykowym?

Głód biochemiczny, czyli po prostu głód narkotykowy, jest wynikiem przyzwyczajenia organizmu do dostarczania substancji czynnych zawartych w środkach odurzających. Zaprzestanie korzystania z narkotyków wywołuje wiele objawów fizycznych i psychicznych. Są one spowodowane działaniem układu nerwowego, który „domaga się” kolejnej dawki.

Najczęstszymi fizycznymi objawami zespołu abstynencyjnego są:

– bóle głowy i mięśni,

– drgawki, skurcze mięśniowe,

– nudności, wymioty, biegunki,

– skoki ciśnienia,

– zawroty głowy,

– nieprawidłowa praca serca.

Oprócz tego osoby poddawane zabiegowi detoksykacyjnemu mogą:

– cierpieć na zaburzenia snu,

– miewać napady agresji,

– wykazywać się nerwowością oraz rozdrażnieniem,

– trudniej komunikować się z otoczeniem,

– mieć stany lękowe i depresyjne,

– dostać tzw. zwidów narkotykowych, czyli omamów.

W skrajnych przypadkach może dojść do zapaści lub padaczki. Zaletą zamkniętego ośrodka leczenia uzależnień narkotykowych jest minimalizacja takiego ryzyka, a także udzielenie natychmiastowej, profesjonalnej pomocy.

Co robić po wizycie w ośrodku dla uzależnionych od narkotyków?

Należy podkreślić, że detoks jest wyłącznie wstępem do podjęcia dalszych etapów leczenia. Bez prowadzonej przez specjalistów terapii osoba uzależniona może powrócić do zgubnego nałogu. Dlatego po odwyku powinna udać się do ośrodka zajmującego się kompleksową kuracją. Klinika AKME pomoże nie tylko w skutecznej detoksykacji, ale również udzieli wsparcia w zakresie terapii. Nasza oferta opiera się na leczeniu uzależnień indywidualnie oraz grupowo. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej ośrodka zdrowia.

Jakie narkotyki grożą trafieniem do ośrodka leczenia narkomanii?

Najbardziej znanym podziałem narkotyków jest ten, który segreguje je wedle „miękkich” oraz „twardych” substancji. Do tych pierwszych zalicza się przede wszystkim marihuanę i haszysz, ale też LSD czy MDMA. W skład drugiej grupy wchodzą m.in. opioidy, kokaina czy amfetamina.

Niezależnie jednak od rodzaju i pochodzenia (naturalnego lub sztucznego) narkotyków, każdy z nich może spowodować uzależnienie. Dlatego też każdy z nich powinien zostać wypłukany jak najszybciej. Nawet jednorazowe zażycie narkotyku pozostawia ślad w organizmie, co może przerodzić się w nałóg.

Bezpieczny i profesjonalny odwyk narkotykowy w Warszawie

Do naszego prywatnego ośrodka AKME przyjmujemy wszystkich potrzebujących. Jesteśmy w stanie zapewnić skuteczną pomoc w nagłych sytuacjach. Nasi podopieczni mogą czuć się bezpiecznie – wykwalifikowana kadra odpowiada na każdą potrzebę oraz zajmuje się kompleksową opieką. Zamknięty ośrodek leczenia uzależnień narkotykowych AKME stosuje wyłącznie nowoczesne, całkowicie bezpieczne metody detoksykacji. Gwarantujemy profesjonalizm oraz pełną anonimowość.

Jeśli interesuje Państwa to, jak wygląda nasz ośrodek uzależnień od narkotyków, serdecznie zapraszamy do odwiedzenia siedziby. Klinika Leczenia Uzależnień i Promocji Zdrowia AKME znajduje się w miejscowości Adamowizna przy ul. Radziejowickiej 120. Zachęcamy również do kontaktu telefonicznego (605-280-728) lub mailowego (akme@klinika-akme.pl), podczas którego wyjaśnimy wszelkie szczegóły dotyczące detoksykacji.

Zadzwoń i podejmij detoks narkotykowy

Dojazd po Pacjenta nieoznakowanym samochodem – do 50 km GRATIS!

DETOKS 24H:  603 280 728

TERAPIA 24H:  605 280 728