Odtrucia alkoholowe, detoks alkoholowy

Specjalistyczne leczenie uzależnień alkoholowych oraz szeroka opieka psychiatryczna.

Detoks alkoholowy to oczyszczenie organizmu z niszczących toksyn. Osoba będąca w długo trwającym ciągu alkoholowym jest ekstremalnie osłabiona oraz znacznie odwodniona. Gospodarka elektrolitowa jest w dużym stopniu zaburzona.

Podczas detoksu pacjent otrzymuje niezbędne witaminy i mikroelementy, uzupełniane są niedobory płynów oraz elektrolitów.

Przeprowadzany w Klinice AKME detoks alkoholowy gwarantuje skuteczny i szybki powrót do prawidłowego funkcjonowania organizmu, równowagi psychicznej oraz pełni sił.

Klinika AKME stosuje metody gwarantujące eliminację niebezpiecznych i nieprzyjemnych objawów typowych w nagłym odstawieniu alkoholu. W umiejętny sposób przerywamy także ciąg alkoholowy.

Pamiętaj – w trakcie detoksu alkoholowego otrzymujesz indywidualne podejście kadry Klinki AKME, które jest dostosowane do specyfiki Państwa oczekiwań oraz do potrzeb w ciągu całego procesu detoksykacji!

Istnieje możliwość otrzymania pakietu kompleksowych badań, które zapewniają właściwe wspomożenie farmakologiczne.

Oferujemy darmowy dojazd po Pacjenta nieoznakowanym samochodem w promieniu
50 km od ośrodka AKME.

detoks alkoholowy

Mechanizm wpadania w nałóg

Detoks alkoholowy jest skutecznym początkiem leczenia choroby alkoholowej. Prawidłowo przeprowadzony pozwala oczyścić organizm z toksyn oraz zminimalizować przykre skutki nagłego odstawienia środków odurzających. Dlaczego warto się na niego zdecydować i dlaczego samodzielne próby skończenia z nałogiem tak często nie przynoszą rezultatu? Uzależnienie od wysokoprocentowych trunków definiowane jest jako przewlekła choroba mózgu i wymaga długotrwałego, specjalistycznego leczenia. Jest związana z działaniem dopaminy, która wydziela się  podczas przeżywania przyjemności. Alkohol podnosi jej poziom znacznie powyżej norm, co skłania organizm, by domagać się kolejnych zastrzyków substancji – a więc kolejnych porcji piwa czy wódki. Jednak wkrótce organizm zaczyna przyzwyczajać się do ekstremalnych poziomów dopaminy. Następuje silny rozwój układu nagrody w mózgu, przy jednoczesnym unikaniu pobudzania układu kary (czyli odstawienia alkoholu). To właśnie zaburzenia w ośrodkach nagrody i kary  odpowiadają za rozwój choroby alkoholowej. Uzależniony traci kontrolę nad swoją wolną wolą i wpada w pułapkę ciągłego nagradzania mózgu ekstremalnie wysokimi dawkami dopaminy.

Odtrucia alkoholowe Grodzisk Mazowiecki – dlaczego warto szukać profesjonalnej pomocy?

Problem z nadużywaniem alkoholu nie zawsze da się rozwiązać samodzielnie lub ze wsparciem rodziny czy przyjaciół. Ponieważ jest chorobą, w dodatku trudną w leczeniu, by ją pokonać nie wystarczy silna wola czy dobre słowo usłyszane od bliskich, choć oba czynniki bez wątpienia sprzyjają wychodzeniu z nałogu. Jednak osoby z najbliższego otoczenia często kierują się emocjami i, z oczywistych względów, bazują na własnym wyobrażeniu o problemie, a nie wiedzy naukowej. Mimo dobrych chęci, mogą więc bardziej zaszkodzić niż pomóc. Z tego też względu w przypadku zmagania się z uzależnieniem od alkoholu, warto poprosić o profesjonalną pomoc. Specjaliści pracujący w Klinice pomogą przeprowadzić pacjenta przez proces detoksykacji oraz udzielą niezbędnego wsparcia psychologicznego. Wyjaśnią mechanizmy działania organizmu, możliwe skutki uboczne nagłego odstawienia alkoholu i przedstawią sposoby radzenia sobie z nimi.

Jak uwolnić się od alkoholu?

Detoks alkoholowy jest pierwszym krokiem, który należy wykonać na drodze do zdrowia i wolności od środków odurzających. Pomaga przerwać ciąg i przywrócić organizm do równowagi psychicznej i fizycznej, która jest niezbędna do rozpoczęcia skutecznej walki z nałogiem. Zwrócenie się do specjalistycznej Kliniki, w której odtrucia alkoholowe wykonywane są codziennie, zwiększa szanse na skuteczne uporanie się z problemem. Pacjent uzyskuje profesjonalną opiekę psychiatryczną i pielęgniarską w tym trudnym dla siebie okresie. Terapia prowadzona jest w oparciu o najnowocześniejsze doniesienia ze świata nauki i medycyny, a także wieloletnie doświadczenie.

Ryzyko związane z nagłym odstawieniem alkoholu – zespół abstynencyjny

U alkoholików pozostających w długotrwałym ciągu dochodzi do niedoborów witamin i minerałów oraz poważnych nieprawidłowości w gospodarce jonowo-elektrolitowej. Po nagłym odstawieniu alkoholu dochodzi do tak zwanego zespołu abstynencyjnego. Do podstawowych objawów należą:

– silne bóle głowy,

– nudności i wymioty,

– drżenie rąk, powiek i języka,

– przyspieszenie akcji serca,

– podniesienie ciśnienia tętniczego krwi,

– problemy ze snem,

– stan nadmiernego pobudzenia,

– osłabienie organizmu,

– halucynacje.

Nasilony zespół abstynencyjny może przerodzić się w tzw. majaczenie alkoholowe (łac. delirium tremens), które charakteryzuje się znacznym nasileniem powyższych objawów. Pojawiają się stany lękowe, zaburzenia świadomości, urojenia, drżenie mięśniowe, silne pobudzenie oraz nadmierna aktywność układu nerwowego (tachykardia, rozszerzenie źrenic, wysokie ciśnienie).

Odtrucia alkoholowe w Grodzisku Mazowieckim – jak przebiega proces detoksykacji?

Ze względu na ryzyko wystąpienia powyższych objawów, zaleca się, by odstawienie alkoholu przez osobę uzależnioną przebiegało pod okiem specjalisty, który może udzielić fachowej pomocy.  Warto także pamiętać, by działać, zanim pojawią się objawy zespołu abstynencyjnego. W celu zapewnienia choremu komfortu, przebieg leczenia powinien być dobrze zaplanowany. Przeprowadzane w Klinice AKME odtrucia alkoholowe pomagają zminimalizować nieprzyjemną reakcję organizmu na nagłe odstawienie alkoholu. Proponowany detoks jest procesem usuwania z ciała toksyn, które pojawiły się w wyniku długotrwałego spożywania nadmiernej ilości alkoholu. Polega na uzupełnieniu niedoborów witamin, minerałów i elektrolitów, a także nawodnieniu pacjenta. Osłabiony organizm otrzymuje dawkę substancji, które przywracają mu równowagę.

Istnieje także możliwość wykonania dokładnych badań, dzięki którym możliwe będzie wdrożenie idealnie dobranego leczenia farmakologicznego. Pacjent uzyskuje ponadto indywidualne wsparcie psychologiczne i psychiatryczne, niezbędne szczególnie na początkowym etapie wychodzenia z nałogu. Kiedy etap odtruwania organizmu zostanie zrealizowany, nadejdzie czas na wdrożenie terapii uzależnień. Od konsekwencji i samozaparcia zależeć będzie powodzenie procesu rzucania alkoholu.

Zadzwoń i podejmij detoks alkoholowy

Dojazd po Pacjenta nieoznakowanym samochodem – do 50 km GRATIS!

DETOKS 24H:  603 280 728

TERAPIA 24H:  605 280 728