Alkoholizm – czy jestem uzależniony?

Pijesz kolejny kieliszek wina lub szklankę piwa, a w myślach powtarzasz sobie, że to żaden problem? Możesz przecież je odstawić, gdy zechcesz. Ale nie chcesz? Być może nie masz, czym się martwić, a być może powinieneś zacząć zastanawiać się, czy twój stosunek do alkoholu nie stał się już problemem? Czy to już czas na terapię?

Alkoholizm to jedno z najpoważniejszych w skutkach uzależnień. Swoją złą sławę zawdzięcza statystykom – jest uzależnieniem, które spotyka się częściej niż inne. Uzależnienie od alkoholu często bywa lekceważone lub długo pozostaje niezdiagnozowane – a co za tym idzie – nieleczone. Jakie objawy powinny Cię zaniepokoić, na co powinieneś zwrócić uwagę u siebie lub u swoich bliskich?

Jakie są symptomy alkoholizmu?

Alkoholizm jest chorobą i tak powinieneś o nim myśleć. Jakie są objawy tego schorzenia? Twój niepokój powinny wzbudzić m.in.:

• Natrętnie powracająca myśl o wypiciu alkoholu, (czyli głód alkoholowy).
  • Czujesz, że tracisz kontrolę nad alkoholem. Coraz częściej pijesz, coraz trudniej jest Ci uniknąć rozpoczęcia picia, trudniej jest Ci skończyć lub poprzestać na jednym piwie czy dwóch drinkach, nie kontrolujesz już momentu, w którym miałeś nie pić już więcej podczas imprezy czy po prostu wieczorem.
  • Pijesz alkohol, by złagodzić stres, zrelaksować się, odreagować – ta metoda okazuje się „skuteczna”.
  • Gdy nie pijesz, masz typowe objawy abstynencyjne (drżenie mięśni, wysokie ciśnienie, kołatanie serca, nudności, wymioty, biegunki, bezsenność, rozszerzone źrenice, suchość w ustach, wzmożona potliwość, zaburzenia snu, jesteś drażliwy lub czujesz lęk).
  • Gdy ta sama ilość alkoholu przestaje przynosić oczekiwany efekt, przez co pijesz coraz więcej, by się upić.
    Straciłeś już dotychczasowe zainteresowania, inne niż te związane z piciem.

Jak się leczyć z alkoholizmu?

Jeśli jesteś alkoholikiem, jesteś chory – nie powinieneś jednak czuć się dyskryminowany ze względu na swój stan, nie musisz się ukrywać. Masz wyjście – skorzystaj z pomocy specjalisty w naszej Klinice AKME. Terapia uzależnienia od alkoholu to nie tylko proces leczenia ciała, ale też duszy.

Zastanawiasz się, czy nie łatwiej po prostu powiedzieć sobie – kończę z tym? Warto spróbować, niestety, często jest to zbyt trudne. Terapeuta Kliniki Akme pomoże Ci rozwiązać Twój problem i zniwelować objawy choroby. Terapia doprowadzi do tego, że jako abstynent uwolnisz się od potrzeby picia alkoholu.

Jeśli obawiasz się, że masz problem z alkoholem – widzisz, że picie przynosi chwilową ulgę w stresie, by później stać się jego źródłem – zgłoś się do nas. Nie oceniamy Cię – chcemy i możemy Ci pomóc.